Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Ομαδική συνθέαση : North and South (σχολιασμός ,επεισόδια 1&2 )



Δεν ξέρω αν κάποιοι ενοχληθήκατε που αυτή τη φορά είδαμε κάτι που δεν είναι βασισμένο σε βιβλίο της Όστεν . Ήταν πάνω από τις δυνάμεις μου να αντισταθώ στον πειρασμό μιας τέτοιας συνθέασης  ειδικά απο τη στιγμή που είδα τόσο πολύ ενθουσιασμό από πολλά άτομα . Έχω δει αρκετές φορές το North and South και κάθε φορά είναι μοναδική και μου προκαλεί τόσα πολλά συναισθήματα .

Πριν ξεκινήσω με τα σχόλια να πω , για όσους δεν το γνωρίζουν , πως η σειρά είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ .Έχω κάνει παλαιότερα και μια παρουσίαση εδώ στο blog και μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ . Επειδή κανείς δεν το έχει μεταφράσει στη γλώσσα μας , έχουμε δημιουργήσει με την Αλίκη μια σελίδα στο facebook με σκοπό να μαζέψουμε άτομα που επιθυμούν τη μετάφραση αυτού του βιβλίου .
                                     Θέλω κι εγώ να διαβάσω το North and South στα ελληνικά

Για μια γεύση του βιβλίου στα ελληνικά κάντε μια βόλτα στο blog της Μαργαρίτας που με πολύ κόπο και αγάπη έχει μεταφράσει πολλά κεφάλαια και έχει σκοπό να φτάσει ως το τέλος .

Συγνώμη που η εισαγωγή μου είναι μεγάλη και ίδια με αυτήν στο άρθρο αλλά θέλω να ενημερωθούν όσοι δεν γνωρίζουν .
Το ταξίδι μας στο Μίλτον μόλις άρχισε και ας το κάνουμε με προσχή . Τι εννοώ; Ας αποφύγουμε τα σπόιλερ για πράγματα που έγιναν στα επεισόδια 3&4 για να μη το χαλάσουμε σε αυτούς που κάνουν αυτό το ταξίδι πρώτη φορά .



Η Μάργκαρετ και η οικογένεια της αφήνουν το ηλιόλουστο και γεμάτο πράσινο Χέλστον και πηγαίνουν στο μουντό και γκρίζο Μίλτον . Τρομερή αλλαγή ! Μπορεί να με πείτε χαζή και θα έχετε και δίκιο αλλα όσες φορες και να το έχω δει δεν καταλαβα ακριβώς τι έγινε με τον πατέρα της και αποφάσισε να φύγουν .Ξέρω πως πρόκειται για τυπικότητες αλλά τι ακριβώς ;; Αν δεν βαριέστε γράψτε μου στα σχόλια και δώστε μου τα φώτα σας ☻

Η πρόταση γάμου του κ.Λένοξ (του οποίου το όνομα πάντα θα μου φέρνει στο μυαλό τη Μαίρη Λένοξ απο το μυστικό κήπο ) πάντα μου φαινόταν περιττή , αλλά τώρα που τα βλέπω με μεγάλη προσοχή άλλαξα γνώμη . Πιστεύω αυτό έγινε στην αρχή για να δούμε τον χαρακτήρα της Μάργκαρετ . Είπε κάτι χωρίς να σκεφτεί και ο Λένοξ το πήρε αλλιώς και της έκανε πρόταση . Σας θυμίζει κάτι αυτό ; Θα τα πούμε παρακάτω αυτά βέβαια ....
Η Μάρκαρετ μου αρέσει σαν χαρακτήρες αλλά μερικές φορές με εκνευρίζει κιόλας . Ας πούμε όταν μιλάει άσχημα στην Ντίξον (παρόλο που μπορεί να έχει δίκιο κάποιες φορές ) μου τη δίνει στα νεύρα . Αλλά όταν μιλάει ανοιχτά γι' αυτά που έχει στο μυαλό της μπροστά σε όλους χωρίς κανένα φόβο τη θαυμάζω πραγματικά !
Και φυσικά βλέπουμε τη μεγάλη διαφορά σε εκείνα τα χρόνια με τα δικά μας όταν ήταν εντελώς παράλογο η Μάργκαρετ να βοηθάει στις δουλειές του σπιτιού και έκανε εντύπωση στους γονείς της . Μπορεί να μην είχαν χρήματα αλλά ήθελαν και υπηρέτρια και μάλιστα την άφηναν να πάρει και βοηθό .Πολύ καλομαθημένη σε είχανε , Μάργκαρετ !
Ο κ. Θόρτον τώρα ...Τι να πει κανείς και πως να είναι αντικειμενικός ;Όταν ένα τόσο ερωτεύσιμο χαρακτήρα τον υποδύεται ένας τόσο ερωτεύσιμος άντρας , τι μένει να πεις ; Στην σκηνή που η Μάργκαρετ τον βλέπει για πρώτη φορά και μένει να τον κοιτάζει τα ίδια και χειρότερα πάθαμε κι εμείς .Έρωτας με την πρώτη ματιά .Ούτε το χιόνι απο βαμβάκι μας πείραξε , ούτε τίποτα . Μείναμε απλά να κοιτάμε . Κι εκεί που έχεις χαθεί στη γαλήνια εικόνα του ...

Όταν η Μάργκαρετ έδειξε την αντιπάθεια της γι' αυτόν θεώρησα πως τον παρεξήγησε .Ίσως και να το έκανε , ίσως και όχι . Εδώ έχουν και οι δύο πλευρές δίκιο . Που πας κύριος και δέρνεις έναν εργάτη ; Αλλά που πας κι εσύ εργάτη και καπνίζεις όταν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος ;Που πας κι εσύ Μάργκαρετ και βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα ; Σε αυτή την ιστορία είναι πολύ έντονα τα επιχειρήματα που έχουν πάντα οι δύο πλευρές που σε πείθουν και οι δύο και μένεις μπερδεμένη να αναρωτιέσαι .

Η συγκεκριμένη ιστορία μου αρέσει γιατί εκτός από το ερωτικό κομμάτι σου δίνει τόσα να σκεφτείς . Μικρά παιδάκια να δουλεύουν σε ένα περιβάλλον που μπορεί να τους προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας .Δουλεύουν όμως γιατί δεν γίνεται αλλιώς ....Και πάλι πεινάνε και κακοπερνάνε όχι μόνο τα παιδιά αλλά και οι γονείς .Γιατί εκείνοι στεναχωριούνται διπλά που τα βάζουν από τόσο μικρά στη δουλειά και που πάλι δεν μπορούν να προσφέρουν . Όταν ρωτάς μια νεαρή κοπέλα τι θα έκανε αν είχε περισσότερα λεφτά εκείνη σου απαντάει πως απλά θα έπαιρνε πιο πολύ φαγητό . Είναι να κλαις όταν συνειδητοποιείς κάτι τέτοιο . Ένα νέο κορίτσι δεν ονειρεύεται ρούχα και πολυτέλειες , θέλει απλά φαγητό. Και δυστυχώς αυτό είναι κάτι που δεν θα σταματήσει ποτέ . Ακόμα υπάρχουν παιδάκια που δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί και όνειρο τους είναι απλά να είχαν περισσότερο . Ακόμα υπάρχουν εργάτες που κάνουν απεργία και αφεντικά που πεισμώνουν . Ακόμα  οι δύο αυτές πλευρές σε πολλές περιπτώσεις δεν καταφέρνουν να τα βρουν με όμορφο τρόπο . Όταν σταμάτησαν οι μηχανές και έπαιξε αυτή η μουσική απλά ανατρίχιασα .

Και δώστου βλέμματα στο δείπνο , και χαμόγελα , και είχαν και μια όμορφη στιγμή όπου η Μάργκαρετ έκανε επιτέλους χειραψία ...... Μέχρι που η ζαβή (συγνώμη, παιδιά αλλά δεν άντεξα ) η αδελφή του πετάει την εξυπνάδα της και λέει μπροστά σε όλους ότι η Μάργκαρετ πηγαίνει φαγητό σε κάποιους εργάτες . Και εκεί αρχίζει μια μικρή διαμάχη που μάταια ο κ. Χέιλ προσπαθούσε να σταματήσει με κοπλιμέντα για το σερβίτσιο .
Και έρχομαι εγώ να σας ρωτήσω τώρα : ποιος είχε δίκιο ; Γιατί όταν πηγαίνεις φαγητό στους εργάτες που απεργούν όντως βοηθάς να αντέξουν περισσότερο και να τραβήξει πολύ περισσότερο η κατάσταση . Αλλά όταν εσύ έχεις να φας και κάποιος άλλος λιμοκτονεί ; Μπορείς να μη βοηθήσεις ; Νομίζω είμαι με το μέρος της Μάργκαρετ εδώ ... Τον Μπάουτσερ τον λυπήθηκα τόσο πολύ που αν μπορούσα θα του πήγαινα κι εγώ λίγο φαγητό .
Ο Τζον Θόρτον δεν λυγίζει με τίποτα και αποφασίζει να πιέσει κι άλλο τα πράγματα φέρνοντας Ιρλανδούς εργάτες . Στο μεταξύ η μητέρα της Μάργκαρετ είναι άρρωστη και εκείνη τρέχει να δανειστεί ένα στρώμα νερού απο τους Θόρτον . Κι εγώ που νόμιζα ότι αυτή η ανακάλυψη είναι πιο σύγχρονη ...
Χαμός στο Μίλτον όταν μαθαίνουν για τους Ιρλανδούς και η Μάργκαρετ δε διστάζει να θίξει τον ανδρισμό του Τζον . Καλά τα λες γλυκιά μου Μάργκαρετ , αλλά ένας εναντίον όλων αυτών των εξοργισμένων εργατών σου μοιάζει λογικό ;Και μετά όλοι ξέρουμε τι ακολούθησε .Γιατί πιστεύετε το έκανε ; Τα βλέμματα που του έριχνε στο δείπνο δεν μπορούν παρά να με κάνουν να σκεφτώ πως κάτι άρχισε να νιώθει . Καλά για τον Θόρτον είμαι σίγουρη γιατί μόνο που δεν λιώνει όταν την κοιτάζει .Το έκανε λοιπόν απλά γιατί κατάλαβε πως τον πίεσε άδικα και ότι κινδύνευε μόνος ή γιατί άρχισε να νιώθει κάτι ; Εγώ παρόλα αυτά και πάλι ανατρίχιασα και σε αυτή τη σκηνή .

Η καημενούλα η Μπέσυ ,τι ζωή ζούσε ; Στη δουλειά απο μικρή και όταν μεγάλωσε πάλι στη δουλειά και μάλιστα και πολύ άρρωστη. Γιατί δεν φορούσαν κάποιο μαντίλι στο πρόσωπο την ωρα της δουλειάς ; Τώρα θα μου πεις εσύ θα μπορούσες να δουλεύεις τόσες ώρες με ένα μαντίλι στο στόμα και τη μύτη ; Όχι , αλλά όταν μιλάμε για κάτι που μπορεί να σου προκαλέσει τέτοιο πρόβλημα θα προσπαθούσα να το συνηθίσω ....

Ο σχολιασμός έχει βγει τεράστιος κι εγώ ακόμη δεν τελείωσα αλλά κάποια πράγματα πως να τα αφήσεις απ' έξω ;
Αυτό πως να μη το σχολιάσω ;
Μπιτς !!!!
Του ζήτησε να μη πάει και εκείνος ΔΕΝ ΠΗΓΕ !!!!!! Και κάπου εκεί ο Τζον Θόρτον μας τα χαλάει λίγο .Φωνάζεις στους εργάτες σου , είσαι ισχυρογνώμων όσο δεν πάει και δεν μπορείς να πας κόντρα στη μάνα σου ;Κλασική μάνα που έχει γιο και κλασική συμπεριφορά γιου απέναντι στη μάνα του :P Εκείνη πριν πει ο γιος της στη Μάργκαρετ να τον παντρευτεί θέλει να βάλει και τα αρχικά της στις μαξιλαροθήκες .Τέτοια σιγουριά ότι θα πει ναι !

Πόσες ανατροπές είχε  αυτό το επεισόδιο μέσα σε λίγα λεπτά ;Η πρόταση γάμου ήταν.... αν πω ανατριχιαστική επαναλαμβάνομαι έτσι ;

Ας της πει κάποιος να κλείσει το στόμα της επιτέλους ! Κι αν δεν τον θέλει ας τον δώσει σε εμάς και θα τα βολέψουμε !

Σας αγαπάει ο άνθρωπος , δείξτε λίγη συμπόνια !!!Τι έντονη στιγμή ! Σας θυμίζει κάτι απο ένα αγαπημένο μας οστενικό ζευγάρι ;Η Λίζι με το που της μίλησε ο Ντάρσυ άρχισε τα δικά της και ο Ντάρσυ είχε λάθος χειρισμό  από την αρχή . Αυτά τα λογοτεχνικά ζευγάρια όλο τέτοια λάθη κάνουν , ρε παιδιά . Και  οι ηρωίδες θα την πατήσουν καμιά μέρα γιατί κάποια στιγμή θα βρούμε ένα τρόπο να μπούμε στο αγαπημένο μας βιβλίο και θα διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν . Τι ; Δεν μας ανήκει ο Ντάρσυ και ο Θόρτον ; Βασικά μου ανήκουν αλλά λέω "μας" για να μη σας πικράνω .
Σοβαρά τώρα , ας της πει κάποιος να σταματήσει !
Αν σας άρεσαν τα 2 πρώτα επεισόδια δεν φαντάζεστε πόσο θα σας αρέσουν και τα υπόλοιπα . Δεν είναι μύθος ότι το bbc κάνει παραγωγές που αξίζουν . Τις κάνει με σεβασμό στα βιβλία , φτιάχνει την ιδανική ατμόσφαιρα με την πιο ωραία μουσική , τα πιο ωραία τοπία , τους πιο κατάλληλους ηθοποιούς ... ♥

Συγνώμη για τον τεράστιο σχολιασμό αλλά δεν μπορούσα να παραλείψω κάτι .Και για να είμαι ειλικρινής είχα και μερικά ακόμη που τα έσβησα γιατί το είχα παρακάνει . Ελπίζω να μη σας κούρασα και όσοι δεν με διαβάσατε ως το τέλος δεν σας κρατώ κακία . Όσοι το κάνατε δεν έχω παρά να σας ευχαριστήσω .

Ραντεβού αύριο στις 21:00 να σχολιάσουμε τα επεισόδια 3&4.


18 σχόλια:

  1. Αυτή τη σειρά τη λάτρεψα, δεν είναι τυχαίο που μετά την "Περηφάνεια και Προκατάληψη" είναι η πιο αγαπημένη μου από όλες όσες έχω δει ως τώρα ... με γοήτεψε η εποχή, οι πρωταγωνιστές, η ατμόσφαιρα επιβλητική, αληθοφανής, τις λατρεύω τις σειρές του BBC ... ειδικά της εποχής ... αγαπώ και το "Death comes to Pemberley" πάρα πολύ και ανυπομονώ για τη συνέχεια ... το "North and South" όμως το λάτρεψα πιο πολύ πιστεύω γιατί μου θύμισε την "Περηφάνεια και Προκατάληψη", νομίζω οι περισσότερες θα καταλάβετε τι εννοώ ;)... θα γίνω spoiler και δε θέλω όμως άρα θα γράψω και αύριο αν μπορέσω ... την έχω δει τουλάχιστον τρεις φορές ως τώρα αλλά δε μπόρεσα σήμερα και ούτε αύριο θα μπορέσω αλλά τη θυμάμαι πολύ καλά !!! Από την αρχή ως το τέλος σε κρατάει σε διαρκή αγωνία στο τι θα επακολουθήσει ... μέχρι τελευταία στιγμή ;) ... τέλος, μου άρεσε πολύ που η πρωταγωνίστρια παλεύει για τους αδύναμους ανθρώπους και κάνει ό,τι μπορεί να τους βοηθήσει έστω και αν είναι πολύ δύσκολο, μια μικρή και πολύ γλυκιά ηρωίδα ... ο πρωταγωνιστής ... ΚΟΥΚΛΟΣ !!! ... αξίζει να δεις αυτή τη σειρά μόνο και μόνο για το βλέμμα του, την φωνή του ... την τελική του "απογύμνωση" μπροστά στον αληθινό έρωτα ... καλή συνέχεια ... τα επεισόδια που ακολουθούν είναι ακόμη καλύτερα :) ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα ξεκινήσω παρακαλώντας την Ιφιγένεια να ξαναβάλει στο σχολιασμό όλα όσα κομμάτια έβγαλε θεωρώντας τα περιττά. ΤΙΠΟΤΑ δεν είναι περιττό όταν σχολιάζουμε το αγαπημενο μας έργο. Τελεία.
    Είχα αρκετό καιρό να δω το "Βορράς κ Νότος" και μπορώ να πω ότι σκόπιμα απεύφευγα να το δω για όσο καιρό ασχολούμαι με τη μετάφραση του έργου. Φυσικά υπέκυψα αμέσως και χωρίς πολλή σκέψη στην δελεαστικότατη πρόταση της συνθέασης.
    Θυμάμαι ότι το είχα πρωτοδεί το χειμώνα του 2005, αργά το βράδυ σε κρατικό κανάλι - τα τελευταία 15 λεπτά από το 4ο επεισόδιο. Και με καθήλωσε. Και αναζήτησα λεπτομέρειες για τη σειρά αργότερα. Σε μια Ιντερνετική σελίδα για τον Κόλιν Φερθ έμαθα ότι ήταν το έργο North and South της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ. Αμέσως μετά έτυχε να βρω το dvd - με αγγλικούς υπότιτλους. Άρχισα να το βλέπω ενω σιδέρωνα κουρτίνες. Είναι απορίας άξιο πώς δεν τις έκαψα και σίγουρα ήταν το απολαυστικότερο σιδέρωμα που έκανα ποτέ !
    Αυτά ως προς την προϊστορία μου με την εν λόγω σειρά.
    Που ξεκινάει με ένα τραίνο να διασχίζει μια ειδυλλιακή εξοχή και την υποβλητικότατη, ασθμαίνουσα μουσική που φέρνει στο νου μια ανάλογη πορεία, σαν κατι να προσπαθεί να φτάσει ολοένα.
    Η οικογένεια της Μάργκαρετ είναι κάπως ασυνήθιστη: Οι γονείς της παντρεύτηκαν από έρωτα - η μητέρα από αρχοντική οικογένεια, αλλά ορφανή καθώς η αδελφή της, παντρεύεται τον πάστορα της καρδιάς της ενώ η κυρία Σω (η θεία) παντρεύεται μάλλον απο ανάγκη, αλλά αργότερα η κόρη της θα έχει την "πολυτέλεια" - και τα χρήματα- να παντρευτεί από έρωτα. Αυτό το τονίζει στην αδελφή της που το έντονα θλιμμένο ύφος της, ακόμα κι όταν κρατάει τρυφερά το χέρι του κυρίου Χέηλ, μαρτυρά πως ο γάμος της δεν είχε την πορεία που περίμενε. Η Μάργκαρετ ζει αρκετά χρόνια στο Λονδίνο με τη θεία και την ξαδέλφη της, αλλά αγαπάει υπερβολικά το γενέθλιο τόπο της, το Χέλστοουν. Ηλιόλουστο και καταπράσινο το βλέπουμε - έτσι όπως πάντα κρατάμε τους αγαπημένους τόπους στις αναμνήσεις μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαργαρίτα σε αυτό με τις κουρτίνες μοιάζεις με την ηρωίδα!!! Και εκείνη κουρτίνες σιδέρωνε στο 1ο επεισόδιο για τον κύριο Thornton!!! ;)

      Διαγραφή
  3. Η οικογένεια πρέπει να φυγει για το Μίλτον - βιομηχανική πόλη του Βορρά. Οι αιτίες είναι κάποια διαφωνία του κυρίου Χέηλ με οδηγία που έδωσε ο επίσκοπος της περιοχής. Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης. Στο βιβλίο αναφέρεται ότι οι αντιρρήσεις του αγγίζουν σχεδόν την αίρεση. Έχει μάλλον πάψει να πιστεύει στο Αγγλικανικό Δόγμα. Στο βιβλίο όλο αυτό περιγράφεται εκτενώς. Η αλήθεια είναι ότι τόσο στο βιβλίο όσο και στη σειρά, οι λόγοι που επικαλείται ο κύριος Χέηλ δεν ικανοποιούν την οικογένειά του. Μετακόμιση λοιπόν από τον ηλιόλουστο Νότο στον γκρίζο βιομηχανικό Βορρά. Η αλλαγή είναι έντονη όχι μόνον όσον αφορά το τοπίο αλλά και τους ανθρώπους και τον ψυχισμό τους. Η Μάργκαρετ περήφανη και ανεξάρτητη σε βαθμό Ντάρσυ ! Η πρώτη συνάντηση με τον ωραίο εργοστασιάρχη μας ( ατυχές το casting - ΔΕΝ μπορείς να μην τον ερωτευτείς με την πρώτη ματιά !!!) είναι ατυχέστατη. Η τόση συμπάθειά της στον παραβάτη εργάτη που έβαλε σε κίνδυνο τόσους ανθρώπους, ακατανόητη. Δεν τον έσπασε στο ξύλο επειδή άργησε, κοπέλα μου,αλλά επειδή κάπνιζε μέσα σε ένα χώρο τίγκα στο εύφλεκτο υλικό ! Ακόμα και όταν ο ίδιος ο κύριος Θόρντον της εξηγεί με σαφήνεια τους λόγους, αυτή η ξεροκέφαλη, αρνείται ακόμα και να κρατήσει τους τύπους της ευγένειας. Υπερήφανη και αγενέστατη ως προς την αστική τάξη του Μίλτον, προσηνής, καλοσυνάτη και πραγματικά συμπονετική ως προς τους εργάτες. Ένα αίνιγμα η Μάργκαρετ.
    Ο κύριος Θόρντον από την άλλη ένας άνθρωπος αυτοδημιούργητος, που τολμά κόντρα στις προκαταλήψεις του τόπου του, να ξεκινήσει μαθήματα Πλάτωνα (!!!) σε τέτοια ηλικία, φαίνεται να γοητεύεται βαθειά από την Μάργκαρετ. Άνθρωπος με κύρος που απολαμβανει το σεβασμό των άλλων εργοστασιαρχών, αυστηρός αλλά όχι σκληρός, δίκαιος με καινοτόμες ιδέες. Δίπλα του στέκεται η μητέρα του -εκεί που την έχεις καταγράψει ως τελειωμένη Τασσώ Καββαδία, κάνει κάτι και σου ανατρέπει την εικόνα. Στέλνει σπίτι το άρρωστο παιδί. Συμβουλεύει το γυιό της με γνώσεις και δεξιοσύνη εμπειρογνώμονα. Και φυσικά ο κύριος Θόρντον δεν της χαλά χατήρι. Δεν τον λές μαμάκια, βέβαια αλλά είναι φανερό ότι η σχέση μάνας και γυιού έχουν να κάνει και με τον αγώνα που έδωσαν οι δύο τους για να ορθοποδήσει η οικογένεια σε μόλις 16 χρόνια και να φτάσουν να θεωρούνται πρόσωπα με κύρος στο Μίλτον.
    Η αδελφή του Θορντον μου θύμισε την Κάρολιν Μπίνγλευ στο πιο κωμικό και χαζό της. Ένα comic relief στο έργο με την ματαιόδοξη ηλιθιότητά της !
    Και φτάνουμε στο τέλος του δεύτερου επεισοδίου: Η- πρόταση-γάμου- που -πήγε - πολυ- στραβά! Και ΔΕΝ είναι καθόλου λάθος του κυρίου Θόρντον. Αυτή η Μάργκαρετ, πρέπει να είναι η μόνη λογοτεχνική ηρωίδα που όχι μόνο δεν έχει στο μυαλό της προτάσεις γάμου, αλλά δεν ξέρει και πως να τις αντιμετωπίσει ! Οι απαντήσεις της στον ερωτοχτυπημενο εργοστασιάρχη μας είναι ανελέητες και η δική του αντίδραση έχει κάποια κωμικότητα - Συγνώμην, αλλά πόσες ακριβώς προτάσεις γάμου απορρίπτετε κάθε μέρα ;-
    Θα συμφωνήσω με την Ιφιγένεια, και θα πω στη συνονόματη : "Μη χαλιέσαι κοπελιά! Αφου δεν σ'αρέσει, άς τον πάνω μας!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα είπες όλα! !! Αγαπημενη σειρά.
    Πολύ καλή και προσεγμένη παραγωγη.
    τι να πει κανείς για τον κ.Θορτον.. Είναι Θεουλης ο άνθρωπος. .(δεν μπορούμε να εκφραστουμε και περισσότερο..έχουμε ακόμη 2 επεισόδια..)
    και εμένα μου την έσπαγε η Μάργκαρετ ώρες ώρες. ..
    καλα την κακια (παραλιγο)"πεθερα" ήθελα να την χαστουκισω.
    Αυτό που με κέρδισε ακομη περισσότερο σε αυτήν την σειρά και στο βιβλίο. .είναι το κοινωνικό-πολιτικο περιεχόμενο το πως περιγράφει τις κοινωνικές δομες την ταξικη πάλη κλπ.
    Τέλος η μουσική είναι τοσο ταιριαστη..αλλα σε μια σκηνή με κάνει να ανατριχιάζω. ..αλλα δεν μπορώ να πω είναι στα επόμενα.. :-P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί κανείς και να μην κάνει spoiler γι αυτή τη σειρά ! Είναι κάποιες λεπτομέρειες που τις πρόσεξα για πρώτη φορά και τις συνέδεσα με πράγματα που γίνονται αργότερα !

      Διαγραφή
  5. Λοιπόν, εγώ ανακάλυψα αυτή την καταπληκτική τη σειρά μετά από προτροπή μιας φίλης... Φυσικά την λάτρεψα και δεν την βαριέμαι ποτέ κι ας την έχω δει 5-6 φορές...Έχω σιδερώσει κι εγώ άπειρες κουρτίνες βλέποντας τα επεισόδια το ένα μετά το άλλο.... Τα έχω στον υπολογιστή αλλά δυστυχώς χωρίς υπότιτλους οπότε η σημερινή ομαδική προβολή με δελέασε, αφενός λόγω υποτίτλων και αφετέρου λόγω ομαδικού σχολιασμού από φανατικές του είδους!
    Σχετικά με το πρώτο επεισόδιο, θυμάμαι όταν το πρωτοείδα δεν ενθουσιάστηκα από την πλοκή.... Αρχικά με κράτησε ο πρωταγωνιστής και η απίστευτη προφορά/ερμηνεία της κας Θορντον...Δεν ξέρω αν σας φαίνεται αντιπαθητική αλλά εγώ την λάτρεψα σαν χαρακτήρα... Στο τελείωμα του πρώτου επεισοδίου έχει μια εξαιρετική φωτογραφία από το εργοστάσιο που συνδυάζεται μοναδικά με την μουσική.... Κάπου εκεί αποφάσισα να συνεχίσω να το βλέπω...
    Στο δεύτερο επεισόδιο κόλλησα άσχημα και από εκείνη τη στιγμή μπήκε μες στην καρδιά μου όλο το καστ, ακόμα και η αντιπαθητική μυγιάγγιχτη ξανθιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα λόγια είναι περιττά! Λάτρεψα το βιβλίο, αλλά και η σειρά είναι υπέροχη. BBC, εγγύηση! Μου αρέσει που δεν έμειναν απολύτως πιστοί στο βιβλίο. Είναι εξαιρετικά καλογραμμένο το βιβλίο, παρόλα αυτά δεν ξέρω αν θα λειτουργούσε καλά η σειρά αν έμενε απόλυτα πιστή στην πλοκή όπως παρουσιαζόταν σε αυτό. Το casting είναι καταπληκτικό και ειδικότερα το πρωταγωνιστικό ζευγάρι είναι το ιδανικό! Ε, εντάξει, θα πω και για τον πρωταγωνιστή ότι είναι κούκλος, γιατί να τον κρύψομεν άλλωστε?Άλκηστη (Άλκη Π.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να συμπληρώσω ότι ο σχολιασμός της Ιφιγένειας είναι απολαυστικός! Συμφωνώ με όλα! Άλκηστη (Άλκη Π.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όλα ξεκίνησαν ένα ήσυχο χειμωνιάτικο απόγευμα... μόλις είχα δει το 1ο Χόμπιτ, και μου ειχε κανει εντύπωση το μελαγχολικό βλέμμα του Θόριν, αποφάσισα και ψάξω λίγα περισσότερα για τον ηθοποιό.... και μπουμμμμ.... πέφτω πάνω στο Βορράς και Νότος!!!! τις πρωτες 20φορές το είδα με αγγλικούς υπότιτλους (μετα βγηκαν τα ελληνικά) Απο τότε είναι η αγαπημένη μου σειρα!!! το ομολογω!!!
    Ο κ. Χέιλ (που τον θεωρώ λίγο φαιδρό και άβουλο) είναι κληρικός, σε μια επαρχιακή πόλη, και σε μία στιγμή αποφασίζει να πάρει την οικογένεια του, να τους ξεσπιτώσει και να τους πάει στον Μίλτον!!! Στην σειρά δεν είναι τόσο ξεκάθαρο το θέμα που παραιτήθηκε και απλά λέει ότι είναι θέμα συνειδήσεως! Στο βιβλίο δίνει λίγο περισσότερες πληροφορίες η συγγραφέας. Πριν λίγο καιρό ο επίσκοπος ζήτησε από τον Χειλ να πάει σε μία άλλη επαρχία, εάν το έκανε θα έπρεπε να δηλώσει εκ νέου την συμμόρφωσή του προς τους Κανόνες της Ιερωσύνης. Επειδή δεν συμφωνούσε πλέον με αυτούς τους κανόνες αποφάσισε να παραιτηθεί…. (στο βιβλίο πραγματικα είναι το σημείο που τον αντιπαθώ! Γιατί βαζει την Μάργκαρετ να το πει στην μητερα της, γιατι εκείνος δεν εχει το κουραγιο!! Εμ παίρνει μια απόφαση που αφορά ΟΛΟΥΣ χωρίς να ρωτήσει κανέναν – απλά τους το ανακοινώνει… εμ βάζει το κορίτσι να βγαλει το φιδι από την τρυπα!)
    Και μετα ερχονται στο Μίλτον….. εκεί σταματαει ο εγκέφαλος μου την επεξεργασία… και αρχίζει η απόλαυση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανακάλυψα αυτή τη σειρά όταν την πρόβαλε η ΝΕΤ (τω καιρώ εκείνω). Ένα βράδυ γύρω στις 12 -αν θυμάμαι καλά- πτώμα έχω ξαπλώσει στον καναπέ και κάνω ζάπινγκ και πέφτω πάνω στο Look back! Look back at me! Κι έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό...ποιος είναι ο θεός με τη ΦΩΝΗ; Ποια είναι η χαζή που δεν κοιτάει πίσω; Που πας κοπέλα μου και τον αφήνεις; Τι είναι αυτό που βλέπω; Και πριν προλάβει να απαντηθεί το ερωτηματολόγιο, η ΝΕΤ ρίχνει τίτλους (άγνωστο πως είχε χωρίσει τα επεισόδια, μια και δεν τελείωνε εκεί το επεισόδιο). Έμεινα με την απορία για χρόνια, διότι δεν είχα ίντερνετ τότε, δεν μπορούσα να το βρω, την επόμενη εβδομάδα δεν το έδειξε και πήγε λέγοντας μέχρι νομίζω το 2008 οπότε έμαθα περί ποιας σειράς επρόκειτο. Δεν κυκλοφορούσε όμως σε dvd , δεν την έβρισκα στο web, το βιβλίο ήταν μη διαθέσιμο τα μεγάλα βιβλιοπωλεία κι έτσι το κατέβασα από το web και το τύπωσα. Δεν το διάβασα όμως αμέσως, αλλά αφού πρώτα βρήκα και τη σειρά (την οποία κατέβασα και βλέπω μία φορά στο 6μηνο τουλάχιστον).
    Μετά το ιστορικό "εγώ και το North and South" ακολουθεί η άποψή μου: Η Ελίζαμπεθ Γκάσκελ μου αρέσει πιο πολύ από την Τζέην Ώστεν (μη με σταυρώσετε). Τη θεωρώ πιο διεισδυτική και πιο τολμηρή για την εποχή της. Ασχολείται με τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής και δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει διαφορετικά (θεωρώ ότι η φιλία της με τον Ντίκενς την έχει επηρεάσει βαθιά στο θέμα αυτό). Όταν είδα πρώτη φορά τη σειρά, αυτό που σκέφτηκα αυτόματα ήταν ο Όλιβερ Τουΐστ! Μετά όταν προχώρησα και είδα τις πρώτες απεργιακές κινητοποιήσεις και πως προσεγγίζει το θέμα η Γκάσκελ ως συγγραφέας (και μετά η σειρά) σκέφτηκα ότι πραγματικά ήταν μεγάλη τόλμη για την εποχή της. Να τονίζεται και το απαραίτητο της απεργίας, ο τρόπος λειτουργίας των συνδικάτων (σε μία χώρα που ο συνδικαλισμός την έχει σημαδέψει και δεν έχει καμία σχέση με τον ελληνικό) και μάλιστα από μία γυναίκα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το θέμα , στο οποίο δείχνει αφενός της αντιθέσης της βρετανικής κοινωνίας της υπαίθρου , αλλά και το θρησκευτικό. Ο θρησκευτικός ιδεαλισμός του κυρίου Χέιλ που τον ωθεί να αλλάξει τελείως τη ζωή του και τη ζωή της οικογένειάς του χωρίς δισταγμό. Η ηθική του Φρέντερικ που τον φέρνει σε σύγκρουση με τον καπετάνιο του. Η αντίθεση μεταξύ του αστικού Λονδίνου, το οποίο η ηρωίδα (και η συγγραφέας μέσω αυτής) απορρίπτει και της επαρχίας που είτε έχει πιο χαλαρούς ρυθμούς (Χέλστοουν) είτε εκβιομηχανίζεται (Μίλτον).
    Θεωρώ τη σειρά κορυφαία. Τόσο μέσα από το εξαιρετικό καστ, όχι μόνο στους πρωταγωνιστικούς αλλά και στους δεύτερους ρόλους, την απίστευτη χημεία μεταξύ όλων, τα καταπληκτικά σκηνικά κυρίως στο Μίλτον (εκείνο το I believe I ´ve seen hell and it 's white. It is snow white με την εκπληκτική μουσική υπόκρουση σε σημαδεύει), η παραγωγή πέτυχε να δώσει αυτό που είχε στο μυαλό της η συγγραφέας, ακόμα κι αν δεν ακολούθησαν το βιβλίο κατά γράμμα. Επίσης να πω ότι άνετα δέρνω την αδελφή Θόρτον, την ξαδέλφη και τη θεία.
    Y.Γ. Elena Cuba υπάρχουν ελληνικοί υπότιτλοι , τους έχω κατεβάσει...νομίζω από εδώ http://www.medium-industry.com/download-s1a7640d82f.html αλλά δεν παίρνω κι όρκο.
    Υ.Γ.2 Margo έχω διαβάσει το blog σου. Τεράστια προσπάθεια και καταπληκτική. Σ' ευχαριστώ πολύ! :) Sofia Clare Niphredil (Κατά κόσμον Σοφία Παπαϊωάννου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμη, respect !
      Τα είπες όλα! Κάπως έτσι την έπαθα κι εγώ με τη σειρά, μόνο που συνέβη με το τελευταίο επεισόδιο, όπου είδα τα τελευταία 10 περίπου λεπτά - της σκηνής στο σταθμό συμπεριλαμβανομένης, αντιλαμβάνεστε!- και έμεινα παγωτό να χαζεύω την απίστευη χημεία των πρωταγωνιστών. Το "εύρημα" με τη διασταύρωση των τραίνων πολύ πετυχημένο, αν και δεν υπάρχει στο βιβλίο, έπραξαν άριστα που την έβαλαν τη σκηνή.
      ΝΑΙ, το βιβλίο της Γκάσκελ είναι σαφώς ανώτερο από της Τζέην Ώστην. Βέβαια, ας μην ξεχνάμε και τα 50 χρόνια που τις χωρίζουν και πόσο άλλαξε τόσο η θέση της γυναίκας, όσο και η κοινωνία. Η Γκάσκελ - που υπήρξε και βιογράφος της Μπροντέ - ήταν γυναίκα πάστορα /λογοτέχνη και ζούσε στο Λονδίνο. Έγραψε το βιβλίο στα 44 της, και πιστεύω ότι όλα αυτά που περιγράφει σε σχέση με την εργατική τάξη, λόγω της θέσης της τα ήξερε πολύ καλά . Αντίθετα, η Τζέην Ωστην έζησε μια γενιά πριν, μια πολύ προστατευμένη ζωή στα πλαίσια της μεγαλοαστικής τάξης και της επαρχίας. Εκεί τα προβλήματα των εργατών δεν έφταναν ούτε σαν απόηχος. Το δυνατό σημείο της Ώστην είναι η σκιαγράφηση χαρακτήρων, η διακριτική ειρωνία και το χιούμορ. Της Γκάσκελ είναι η βαθειά ανατομία χαρακτήρων και κοινωνικών προβλημάτων.
      Απορώ κι εγώ πώς και δεν έκανε κανείς την μετάφραση του βιβλίου "Βορράς κ Νότος" έως τώρα ! Νομίζω είναι το καλύτερό της. Η μετάφραση που κάνω γίνεται με αγάπη μεν, αλλά με πολλές ατέλειες δε, εφόσον πρέπει να τρέξω τα κεφάλαια που είναι και 52, ανάθεμά τα ! Ελπίζω αργότερα, να μπορέσω να τα ξανακυττάξω και να διορθώσω ό,τι "βγάζει μάτι" συντακτικά ή νοηματικά !

      Διαγραφή
  10. Την αγαπώ αυτή την σειρά του BBC.Την αγάπησα από την πρώτη ματιά.Τότε όταν εντελώς τυχαία έπεσα πάνω στο πρώτο επεισόδιο όταν προβλήθηκε από την κρατική τηλεόραση.Το "βοράς και νότος" μαζί με το "περιφάνεια και προκατάληψη" του bbc,και το "Τζέην Έυρ" του 2006 ,είναι οι ταινίες που για ένα διάστημα πριν μερικά χρόνια τις έβλεπα μιά φορά το μήνα ! Θέλω να πώ επίσης χίλια μπράβο στη Μαργαρίτα ,που κάνει τη μετάφραση του βιβλίου στα ελληνικά, με τόσο ταλέντο και επαγγελματισμό.Δεν θα πω τίποτα για τον "θεό" κ.Θόρτον, ούτε για την δυναμική Μάργκαρετ! Αναφέρθηκαν όλα πριν.Όπως επίσης και όλα τα κοινωνικά θέματα που αναφέρονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ το North and South το ανακάλυψα πριν 6-7 χρόνια όταν κολλημένη καθώς ήμουν με την 'Ωστεν έψαχνα ανάλογα period dramas στο ίντερνετ. Θυμάμαι το πέτυχα και να μου κίνησε το ενδιαφέρον στο Enchanted Serenity of Period Films http://enchantedserenityperiodfilms.blogspot.gr/2008/08/north-and-south.html ή και κάπου αλλού που δεν θυμάμαι και μου κίνησε το ενδιαφέρον ο παραλληλισμός με το Περηφάνια και Προκατάληψη και τα ενθουσιώδη σχόλια των θεατών! Το είδα στο youtube χωρίς υπότιτλους και κόλλησα!!! Μετά έμαθα να κατεβάζω και το έχω στον υπολογιστή μου (οι ελληνικοί υπότιτλοι δεν αξίζουν δυστυχώς!!). Όταν το είπα της μητέρας μου ότι είδα εκείνη τη σειρά και εκστασιάστηκα προς έκπληξη μου μου είπε ότι την είχε δει πριν κάτι χρόνια στην κρατική τηλεόραση!! Τώρα πια δεν την δείχνουν να υποθέσω! Όταν το πρωτοείδα με το που το τελείωσε και αφού έβαλα τα κλάματα στη τελευταία αριστουργηματική σκηνή με τα τρένα είπα "Αυτό είναι πιο τέλειο ακόμα και από το Περηφάνια και Προκατάληψη!!!" και "Τι άντρας είναι αυτός!!! Ο κύριος Ντάρσυ δεν πιάνει μία μπροστά του!" ή όπως έχεις πει και εσύ μπροστά του ο Ντάρσυ είναι απλά γλυκούλης!!! Μετά όταν ξανάβλεπα το Π&Π λέω όχι αυτό μου αρέσει πιο πολύ. Είναι πιο ρομαντικό, πιο ηλιόλουστο, πιο χαρούμενο! Μετά όταν έβλεπα το Β&Ν πάλι τα ίδια! Ώσπου κατέληξα ότι μου αρέσουν και τα δύο το ίδιο! Ίσως το Β&Ν υστερεί λίγο για το γεγονός ότι είναι πιο καταθλιπτικό λόγω του μονίμως γκρίζου τοπίου, των κοινωνικών αντιξοοτήτων και γενικά των άσχημων γεγονότων που λαμβάνουν χώρα σε αυτό αλλά απ'την άλλη κερδίζει πολύ από τον πρωταγώνιστή και τη τελευταία σκηνή φυσικά για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω!!!
    Το βιβλίο δεν με ενθουσίασε ιδιέταιρα σε αντίθεση με το Π&Π που είναι απλά απολαυστικό! Με κούρασε πάρα πολύ η Μάργκαρετ με την ανεξήγητη προκατάληψη που είχε κατά του κύριου Θόρντον από την αρχή του βιβλίου και χωρίς να τον έχει δει να χτυπάει εργαζόμενο όπως στη σειρά -η 1η συνάντηση έγινε στο ξενοδοχείο που έμεναν οι Χέηλ- και όπου της φαινόταν γενικά αγριάνθρωπος! Πολύ σνομπ μας βγήκε η Μάργκαρετ! Επίσης με κούρασαν πολύ τα yorkish που μίλαγαν οι Χίγκινς και οι υπόλοιπο εργάτες τα οποία προσπαθούσα να αποκρυπτογραφήσω εις μάτην! Άσε που τα έλεγαν και συγκοπτόμενα! Όταν τελειώσει με το καλό τη μετάφραση η Μαργαρίτα είπαμε να τυπώσουμε μερικά αντίγραφα για λίγους και καλούς οπότε ελπίζω με τη μετάφραση να μπορέσω να αλλάξω λίγο γνώμη για το βιβλίο γιατί η σειρά πραγματικά τα σπάει!!!
    Επίσης στο βιβλίο η Μάργκαρετ αντιπαθεί σφόδρα τον κύριο Θόρντον από την αρχή και τελείως αναίτια σε αντίθεση με τη Λίζυ και πολύ αργά αρχίζει και συνειδητοποιεί ότι τρέφει αισθήματα για αυτόν όπως και η Λίζυ. Στη σειρά είπαν να δείξουν ότι ενδιαφερόταν λίγο από τα πρώτα κιόλας επεισόδια για να κρατήσουν το ενδιαφέρον του θεατή μάλλον ενώ στην ουσία της ήταν όχι απλά αδιάφορος αλλά τελείως αντιπαθής! Νόμίζω ότι το σχόλιο στο τέλος του 1ου επεισοδίου τα λέει όλα "Νομίζω ότι είδα την κόλαση και είναι λευκή, κατάλευκη!" και μετά δείχνει τον κύριο Θόρντον αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτός είναι ο διάβολος! Πόση προκατάληψη πια??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επειδή είπες ότι δεν ήξερες για ποιο λόγο η Μάργκαρετ πήγε να τον σώσει: το έκανε επειδή είδε τον Μπάουτσερ να σηκώνει μια πέτρα από το έδαφος. Αυτό συμβαίνει και στη σειρά και στο βιβλίο νομίζω και το ίδιο θα έκανα κι εγώ για τον οποιονδήποτε ειδικά εφόσον εγώ ήμουν εκείνη η ηλίθια η οποία τον εξέθεσε σε έναν τέτοιο κίνδυνο για τη σωματική του ακεραιότητα! Μετά η Μάργκαρετ θα είχε τύψεις ότι τον οδήγησε στο τραυματισμό του ή στο θάνατο του έτσι και η πέτρα τον τραυμάτιζε θανάσιμα! Και στην απόφασή της συνέβαλλε επίσης και το γεγονός ότι τότε δεν είθισται να χτυπούν τις γυναίκες οπότε θεώρησε ότι δεν θα διέτρεχε κανένα κίνδυνο αν το έκανε αυτό ούτε εκείνη ούτε αυτός.
    'Οσο για τον τρόπο που του φέρθηκε κατά τη διάρκεια της πρότασης γάμου την καταλαβαίνω απόλυτα γιατί όπως είχε μεταφράσει σε αυτό το κεφάλαιο η Μαργαρίτα: "Σε γενικές γραμμές έμοιαζε σαν φυλακισμένη , που κατηγορούνταν άδικα για κάποιο έγκλημα το οποίο απεχθανόταν και μισούσε και για το οποίο ήταν πολύ αγανακτισμένη για να υπερασπιστεί τον εαυτό της." Δηλαδή ότι οι άλλοι που δεν ήξεραν τι είχε διαδραματιστεί σκέφτονταν ότι και καλά έδειξε την αγάπη της με αναίσχυντο τρόπο και είχε βάλει στο μάτι τον Θόρντον από την αρχή και αισθάνθηκε τελείως προσβεβλημένη όταν της έκανε πρόταση γάμου επειδή ήταν ήδη νευριασμένη με όλα αυτά και θεώρησε εσφαλμένα ότι το έκανε για να σώσει την τιμή της. Ήταν φυσικό και επόμενο να του αρνηθεί γιατί πέρα απ'το ότι τον αντιπαθούσε τα πάντα ήταν κατά του όπως ακριβώς και στο Π&Π. Για να πω την αλήθεια και εγώ δεν ξέρω τι θα έκανα αν ήμουν σε τόσο δύσκολη θέση γιατί αν δεχόμουν οι άλλοι θα με κουτσομπόλευαν και θα έλεγαν πράγματα που δεν ισχύουν για εμένα δηλαδή ότι προσπαθούσα να τον τυλίξω κτλ και δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να ζήσω με αυτό το βάρος όντας παντρεμένη μαζί του.
    Απ΄την άλλη βέβαια κι εγώ όπως και εσείς και σε αυτή τη σκηνή και στο "Look back at me" ενώ στην πραγματική ζωή λέω και λίγα τους κάνεις ενώ αξίζουν χειρότερα, στα βιβλία και στις ταινίες επειδή οι άντρες είναι τόσο τέλειοι λέω "Τον κύριο Θόρντον μ**ή??" Σε οποιονδήποτε άλλο πάει στο καλό αλλά στον κύριο Θόρντον? Όχι αυτό δεν το δέχομαι! Αν δεν τον θες εσύ, τον θέλω εγώ! Σου κάνει πρόταση γάμου ο τέλειος άντρας και τολμάς να λες και όχι!". Στα βιβλία και στις ταινίες τείνω να αντιπαθώ περισσότερο τις γυναίκες και όχι τους άντρες δηλαδή ενώ στην πραγματική ζωή το αντίθετο! Τα ίδια έλεγα και με τη Λίζυ! Αλλά ο τροχός γυρίζει και έρχονται τα πάνω κάτω! Δεν θα αλλάξει και η τύχη των αγαπημένων μας ηρώων? Θα αλλάξει!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΌΧΙ παιδιά μου ! Ο καημένος ο Μπάουτσερ- στο βιβλίο - δεν έκανε τίποτα. Ήταν κάποιοι άλλοι νεαροί που από την αρχή ετοίμαζαν επεισόδιο και τους είδε η Μάργκαρετ, ψηλά από το παράθυρο . Γι αυτό κατέβηκε να σταθεί δίπλα στον Θόρντον. Στο βιβλίο πάντα !

      Διαγραφή
    2. Α οκ sorry Μαργαρίτα! Δεν το θυμόμουν καλά! Το point μου είναι ότι είδε ότι θα τον χτυπούσαν και γι'αυτό κατέβηκε να τον προστατέψει! Δεν τον αγαπούσε καθόλου τότε αλλά στο τέλος με την καλή του συμπεριφορά -και όταν κατάλαβε και εκείνη τον πραγματικό του χαρακτήρα- την κέρδισε!

      Διαγραφή
    3. Δεν ξέρω αν κάνω λάθος, αλλά νομίζω ότι έπαιξε ρόλο και η συζήτηση της υπηρέτριας με την αδελφή Θόρντον, ενώ η Μάργκαρετ ήταν ξαπλωμένη στον καναπέ και προσπαθούσε να ανακτήσει τις αισθήσεις της. Εκεί αδελφή και υπηρέτρια, το έχουν σχεδόν σίγουρο πως επίτηδες έπεσε μπροστά του (διορθωσέ με μαργαρίτα αν κάνω λάθος) και η συζήτηση αυτή, νομίζω ανάβει τα λαμπάκια της Μάργκαρετ! Πιστεύω ότι για αυτό δεν πίστεψε και τον Θόρντον όταν της είπε ότι δεν το κάνει απο υποχρέωση αλλά γιατί την αγαπάει! Αν έλεγε ΝΑΙ στην πρότασή του όλοι θα έλεγαν πως το έκανε (να πέσει πάνω του για τον προστατέψει) για να τον υποχρεώσει σε γάμο! Γι' αυτό και ο Θόρντον όταν φεύγει απο τη μάνα του (που του λέει αυτή μην πάς και αυτός δεν πάει) της λέει: "ξέρεις ότι ΠΡΕΠΕΙ να πάω"! Ο Θόρντον ΔΕΝ θα ήταν κύριος αν δεν της έκανε πρόταση γάμου, ακόμα και αν δεν την αγαπούσε, μετά απο τέτοια συμπεριφορά, θα ήταν υποχρεωμένος να της κάνει πρόταση!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...